Συχνές Ερώτήσεις

Φοιτητές

  1. Ποιά διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω για να αποκτήσω την Ακαδημαϊκή μου Ταυτότητα;
    Oι φοιτητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της χώρας θα παραλαμβάνουν την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα, κατόπιν ηλεκτρονικής αίτησής τους σε ειδικά διαμορφωμένο για το σκοπό αυτό πληροφοριακό σύστημα. Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε περιγράφεται εκτενώς εδώ.
  2. Ποια είναι η χρονική περίοδος υποβολής των αιτήσεων για απόκτηση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας;
    Οι φοιτητές θα μπορούν να υποβάλλουν την ηλεκτρονική αίτηση καθ'όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους
  3. Ποιοί φοιτητές δικαιούνται να υποβάλλουν αίτηση για απόκτηση Ακαδημαϊκής Ταυτότητας;
    Αιτήσεις για Ακαδημαϊκή Ταυτότητα δικαιούνται να υποβάλλουν όλοι οι φοιτητές. Ωστόσο, ισχύ και Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου, για να δικαιούνται τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία εκπτώσεις, θα έχουν μόνο οι Ακαδημαϊκές Ταυτότητες των φοιτητών Α.Ε.Ι.:

    α) πλήρους φοίτησης του πρώτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ για όσα έτη απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών προσαυξημένα κατά δύο (2) έτη.

    β) μερικής φοίτησης του πρώτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ για διπλάσια έτη από όσα απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών.

    γ) δεύτερου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου για όσα έτη διαρκεί η φοίτησή τους σύμφωνα με το εκάστοτε ενδεικτικό πρόγραμμα δεύτερου κύκλου σπουδών.

    δ) τρίτου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι διδακτορικού τίτλου για πέντε (5) έτη από την ημερομηνία εγγραφής τους.

    ε) κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων κρατών, οι οποίοι σπουδάζουν σε ημεδαπό ΑΕΙ στα πλαίσια του προγράμματος κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Erasmus» για όσο χρόνο διαρκεί η φοίτησή τους στο ημεδαπό ΑΕΙ.

    Η για οποιοδήποτε λόγο διακοπή της φοιτητικής ιδιότητας συνεπάγεται αυτόματα παύση του δικαιώματος κατοχής της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας, η οποία στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να επιστρέφεται στη Γραμματεία του οικείου Τμήματος.
  4. Υπάρχει ηλικιακό όριο στο δικαίωμα απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταύτότητας;
    Όχι, οι δικαιούχοι φοιτητές μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για απόκτηση Ακαδημαϊκής Ταυτότητας ανεξαρτήτως ηλικίας.
  5. Είμαι φοιτητής πρώτου κύκλου σπουδών, πώς θα εισέλθω στο σύστημα;
    Οι φοιτητές πρώτου κύκλου σπουδών μπορούν να εισέλθουν στην εφαρμογή με τους κωδικούς (username, password) που έχουν λάβει από το οικείο ίδρυμα για την πρόσβαση στον Εύδοξο και τις λοιπές ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
  6. Είμαι φοιτητής δεύτερου/τρίτου κύκλου σπουδών, τί κωδικό πρόσβασης να επιλέξω;
    Για τη δική σας ασφάλεια σας συνιστούμε να επιλέξετε έναν συνδυασμό από γράμματα (πεζά και κεφαλαία), αριθμούς και σύμβολα για να δημιουργήσετε έναν μοναδικό κωδικό πρόσβασης που δεν σχετίζεται με τα προσωπικά σας στοιχεία. Ή, επιλέξτε μια τυχαία λέξη ή φράση και εισαγάγετε λέξεις και αριθμούς στην αρχή, στη μέση και στο τέλος, για να είναι ακόμα πιο δύσκολο να τη μαντέψει κανείς (για παράδειγμα "m1awra1ap3tal0uda"). Η χρήση απλών λέξεων ή φράσεων όπως "password" ή "letmein", οι ακολουθίες πλήκτρων όπως "qwerty" ή "qazwsx" ή οι ακολουθίες διαδοχικών χαρακτήρων, όπως "abcd1234" κάνουν πιο εύκολη την αποκρυπτογράφηση του κωδικού σας. Επίσης, σε περίπτωση που συνδέεστε στο σύστημα από δημόσιο υπολογιστή, βεβαιωθείτε ότι πάντα πατάτε το κουμπί "Αποσύνδεση" πάνω δεξιά στην οθόνη κατά την έξοδό σας.
  7. Τι μπορώ να κάνω σε περίπτωση που χάσω τους κωδικούς μου / αντιμετωπίζω πρόβλημα με την είσοδό μου στην εφαρμογή ως φοιτητής πρώτου κύκλου σπουδών;
    Για θέματα που αφορούν την πρόσβασή σας στην εφαρμογή φοιτητών για την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα (Όνομα Χρήστη/Κωδικός Πρόσβασης) θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Γραμματεία του Τμήματός ή στο Κέντρο Δικτύων του Ιδρύματός σας.
  8. Είμαι φοιτητής δεύτερου/τρίτου κύκλου σπουδών και δεν έχω λάβει το sms για την πιστοποίηση του λογαριασμού μου. Τι μπορώ να κάνω;
    Εάν δεν έχετε λάβει το sms με τον 8-ψήφιο κωδικό σας (π.χ γιατί συμπλήρωσατε λάθος τον αριθμό κινητού ή σβήσατε κατά λάθος το μήνυμα), μπορείτε να μεταβείτε στην καρτέλα Στοιχεία Φοιτητή, να εισάγετε εκ νέου το κινητό σας τηλέφωνο και έπειτα να πατήσετε διαδοχικά τα κουμπιά «Ενημέρωση Στοιχείων Χρήστη» και «Επαναποστολή SMS Πιστοποίησης» .
  9. Είμαι φοιτητής δεύτερου/τρίτου κύκλου σπουδών και δε θυμάμαι το όνομα χρήστη που δήλωσα. Τι να κάνω;
    Θα πρέπει να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών στο 215 215 7855.
  10. Είμαι φοιτητής δεύτερου/τρίτου κύκλου σπουδών και δε θυμάμαι τον κωδικό πρόσβασης για να εισέλθω στο λογαριασμό μου. Πως μπορώ να τον ανακτήσω;
    Θα πρέπει να επιλέξετε από την Αρχική σελίδα, να επιλέξετε κατηγορία χρήστη και ύστερα να κάνετε κλικ στην επιλογή "Υπενθύμιση Κωδικού Πρόσβασης". Θα πρέπει να εισάγετε το e-mail το οποίο δηλώσατε και πιστοποιήσατε κατά την εγγραφή σας. Ένας σύνδεσμος μιας χρήσης για ανάκτηση συνθηματικού, θα σας αποσταλεί σε αυτή τη διεύθυνση e-mail.
  11. Ποια διεύθυνση πρέπει να συμπληρώσω ως διεύθυνση μόνιμης κατοικίας μου;
    Θα πρέπει να συμπληρώσετε τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας των γονέων σας (εφόσον διαμένουν στην Ελλάδα) και όχι την προσωρινή διεύθυνση στην οποία διαμένετε κατά τη διάρκεια των σπουδών σας.

    Εάν η διεύθυνση μόνιμης κατοικίας των γονέων σας είναι εκτός Ελλάδος θα πρέπει να συμπληρώσετε την προσωρινή διεύθυνση στην οποία διαμένετε κατά τη διάρκεια των σπουδών σας.
  12. Σε τί περιορισμούς υπόκειται η φωτογραφία που θα ανεβάσω;
    Η φωτογραφία θα πρέπει να τηρεί τους παρακάτω κανόνες:

    Οι διαστάσεις πρέπει να είναι τουλάχιστον 240 x 240 px
    Ο τύπος της φωτογραφίας πρέπει να είναι : .jpg, .jpeg, .png
    Το μέγεθος της φωτογραφίας δεν πρέπει να ξεπερνά τo 1MB

    H φωτογραφία θα πρέπει να είναι πρόσφατη, έγχρωμη, σε ουδέτερο φόντο και να απεικονίζει ευκρινώς μόνο το πρόσωπο του δικαιούχου φοιτητή.
  13. Οριστικοποίησα την αίτησή μου αλλά έπειτα διαπίστωσα ότι περιέχει λάθη. Τι μπορώ να κάνω;
    Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία του Τμήματός σας και να της ζητήσετε να ορίσει την αίτησή σας σε κατάσταση "Χρειάζεται επεξεργασία από φοιτητή".
  14. Ολοκλήρωσα τη διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης. Πότε θα παραλάβω την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα;
    Θα πρέπει να περιμένετε τον έλεγχο της αίτησής σας από τη Γραμματεία του Τμήματός σας και την τελική έγκριση. Θα λάβετε σχετική ειδοποίηση με sms ή e-mail ή από τον προσωπικό σας λογαριασμό στο πληροφοριακό σύστημα για την ακριβή ημερομηνία άφιξης της Ακαδημαϊκής σας Ταυτότητας στο σημείο παράδοσης που έχει επιλέξει.
  15. Από πού θα παραλάβω την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα;
    Την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα θα την παραλάβετε από συγκεκριμένο σημείο παράδοσης, το οποίο θα έχετε επιλέξει μεταξύ όλων των διαθέσιμων ανά την Επικράτεια κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής σας αίτησης. Κατά την παραλαβή της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας θα πρέπει να επιδεικνύετε την αστυνομική σας ταυτότητα και να αναφέρετε τον μοναδικό αριθμό της αίτησης σας και τον 6ψήφιο κωδικό PIN, τον οποίο θα έχετε λάβει με sms και e-mail.
  16. Μπορεί να παραλάβει την Ακαδημαϊκή μου Ταυτότητα κάποιος άλλος εκτός από μένα;
    Σε περίπτωση παραλαβής της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας από τρίτο πρόσωπο θα απαιτείται να επιδεικνύεται η σχετική νόμιμη εξουσιοδότηση.
  17. Για πόσο χρονικό διάστημα θα παραμένει η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα στο σημείο παράδοσης μέτα την ημερομηνία εκδοσής της;
    Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα θα παραμένει στο σημείο παράδοσης για δύο μήνες από την ημέρα της εκτύπωσής της και τη σχετική ειδοποίηση προς το φοιτητή. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος δεν προσέλθει για την παραλαβή της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας εντός των δύο μηνών, η αίτησή του θα θεωρείται άκυρη. Εάν ο φοιτητής επιθυμεί να παραλάβει την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα μετά το πέρας των δύο μηνών, τότε υποβάλλει νέα αίτηση και ακολουθείται η διαδικασία από την αρχή.
  18. Θα επιβαρυνθώ οικονομικά για την απόκτηση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας;
    Όχι, η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα χορηγείται δωρεάν. Ωστόσο, σε περίπτωση επανέκδοσης λόγω απώλειας, κλοπής ή καταστροφής της θα πρέπει κατά την παραλαβή της νέας Ακαδημαϊκής Ταυτότητας να καταβάλλετε το αντίτιμο των 1,60 € (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).
  19. Τί κάνω σε περίπτωση απώλειας/κλοπής της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας;
    Θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Γραμματεία του Τμήματός σας, προσκομίζοντας τη σχετική δήλωση απώλειας/κλοπής από την αστυνομία και ζητώντας την επανέκδοση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας. Κατόπιν της έγκρισης επανέκδοσης από τη Γραμματεία, η διαδικασία απόκτησης της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας επαναλαμβάνεται από την αρχή.

Προσωπικό Ιδρυμάτων/Φορέων

  1. Ποιοι δικαιούνται να υποβάλουν αίτηση για Ακαδημαϊκή Ταυτότητα;
    Αιτήσεις για Ακαδημαϊκή ταυτότητα δικαιούνται να υποβάλλουν:

    - Οι καθηγητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α., οι λέκτορες των Πανεπιστημίων

    - Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ), το Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π), το Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό (Ε.Τ.Ε.Π.), οι ερευνητές καθώς και το τακτικό προσωπικό των Α.Ε.Ι., Α.Ε.Α. και ερευνητικών κέντρων/φορέων, που μισθοδοτείται από το οικείο ίδρυμα/ερευνητικό φορέα και περιλαμβάνεται στην απογραφή των υπαλλήλων του δημοσίου.
  2. Ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω για να υποβάλω αίτηση;
    Αφού συνδεθείτε με τους κωδικούς που έχετε λάβει από τον οικείο σας Φορέα στο λογαριασμό σας, θα χρειαστεί να συμπληρώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία και, στη συνέχεια, να πιστοποιήσετε τη διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και το κινητό που έχετε καταχωρίσει. Στη συνέχεια, μπορείτε να μεταβείτε στην καρτέλα «Προετοιμασία Αίτησης», προκειμένου να δημιουργήσετε την αίτησή σας σε 5 βήματα. Αφού ολοκληρώσετε την αίτηση, θα χρειαστεί να μεταβείτε στην καρτέλα «Οριστική Υποβολή Αίτησης», προκειμένου να βεβαιώσετε ότι όλα τα στοιχεία της αίτησής σας είναι ακριβή και ορθά και να υποβάλετε οριστικά την αίτησή σας.

    Αναλυτικές οδηγίες για την υποβολή αίτησης θα βρείτε εδώ.
  3. Τι μπορώ να κάνω σε περίπτωση που χάσω τους κωδικούς μου / αντιμετωπίζω πρόβλημα με την είσοδό μου στην εφαρμογή ως μέλος του Προσωπικού Ιδρυμάτων/Φορέων;
    Για θέματα που αφορούν την πρόσβασή σας στην εφαρμογή για το Προσωπικό των Ιδρυμάτων/Φορέων για την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα (Όνομα Χρήστη/Κωδικός Πρόσβασης) θα πρέπει να απευθυνθείτε στο Κέντρο Δικτύων του Ιδρύματος/Φορέα σας.
  4. Μπορώ να ξεκινήσω τη διαδικασία της αίτησης και να την ολοκληρώσω αργότερα;
    Ναι, μπορείτε να διακόψετε τη διαδικασία δημιουργίας της αίτησης και να την ολοκληρώσετε αργότερα. Οι πληροφορίες που έχουν καταχωριστεί στα βήματα, που έχετε ολοκληρώσει, θα διατηρηθούν στο λογαριασμό σας μέχρι την επόμενή σας συνεδρία.
  5. Γιατί δε γίνεται δεκτή η φωτογραφία που ανεβάζω;
    Η φωτογραφία που θα ανεβάσετε πρέπει να τηρεί τους παρακάτω κανόνες:

    -Οι διαστάσεις πρέπει να είναι τουλάχιστον 240 x 240 px
    Ο τύπος της φωτογραφίας πρέπει να είναι : .jpg, .jpeg, .png
    Το μέγεθος της φωτογραφίας δεν πρέπει να ξεπερνά τo 1MB
    Η φωτογραφία πρέπει να είναι πρόσφατη, έγχρωμη, σε ουδέτερο φόντο και να απεικονίζει ευκρινώς μόνο το πρόσωπο του δικαιούχου.
    Φωτογραφίες στις οποίες ο εικονιζόμενος φορά γυαλιά ηλίου δε θα γίνονται δεκτές. Στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν πέπλα, μαντίλια ή καπέλα θα πρέπει να αφαιρούνται. Σε περιπτώσεις που αυτά δεν μπορούν να αφαιρεθούν για θρησκευτικούς λόγους, θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι τα καλύμματα δεν κρύβουν οποιαδήποτε χαρακτηριστικά του προσώπου.
  6. Δεν μπορώ να πατήσω οριστική υποβολή αίτησης.
    Προκειμένου να πατήσετε «Οριστική Υποβολή Αίτησης», θα πρέπει πρώτα να βεβαιώσετε ότι όλα τα στοιχεία της αίτησής σας είναι ακριβή και ορθά, επιλέγοντας το αντίστοιχο πλαίσιο.
  7. Σύμφωνα με ειδοποίηση που έλαβα πρέπει να προχωρήσω σε διόρθωση και επανυποβολή της αίτησης για την απόκτηση ακαδημαϊκής ταυτότητας. Για ποιο λόγο; Πώς μπορώ να προχωρήσω στις ενέργειες αυτές;
    Ο έλεγχος των αιτήσεων γίνεται από τη Διεύθυνση Διοικητικού του Φορέα σας. Εφόσον διαπιστωθεί ότι χρειάζεται η διόρθωση κάποιου στοιχείου, η αίτηση σας επιστρέφεται προκειμένου να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες. Ο λόγος επιστροφής της αίτησης εμφανίζεται στην «Κεντρική Σελίδα» του λογαριασμού σας. Για να επεξεργαστείτε την αίτησή σας, θα χρειαστεί να μεταβείτε στην καρτέλα «Προεπισκόπηση Αίτησης» και σε κάθε βήμα να πραγματοποιήσετε τις απαραίτητες μεταβολές. Τέλος, θα πρέπει να μεταβείτε στην καρτέλα «Οριστική Υποβολή Αίτησης» και να υποβάλετε οριστικά την αίτηση προκειμένου να αξιολογηθεί εκ νέου από τη Διεύθυνση Διοικητικού του Φορέα σας.
  8. Ολοκλήρωσα τη διαδικασία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης. Πότε θα παραλάβω την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα;
    Θα πρέπει να περιμένετε τον έλεγχο της αίτησής σας από τη Διεύθυνση Διοικητικού του Φορέα σας και την τελική έγκριση. Θα λάβετε σχετική ειδοποίηση με sms ή e-mail ή από τον προσωπικό σας λογαριασμό στο πληροφοριακό σύστημα για την ακριβή ημερομηνία άφιξης της Ακαδημαϊκής σας Ταυτότητας στο σημείο παράδοσης που έχει επιλέξει.

    Λάβετε υπόψη ότι από τη στιγμή που η αίτηση σας εγκριθεί από τη διεύθυνση διοικητικού, χρειάζονται 10 εργάσιμες ημέρες για την εκτύπωση και τη μεταφορά της στο σημείο διανομής που έχετε επιλέξει.

    Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής σας, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών.
  9. Από πού θα παραλάβω την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα;
    Την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα θα την παραλάβετε από συγκεκριμένο σημείο παράδοσης του Ιδρύματος/Φορέα σας, το οποίο θα έχετε επιλέξει μεταξύ όλων των διαθέσιμων κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής σας αίτησης. Κατά την παραλαβή της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας θα πρέπει να επιδεικνύετε την αστυνομική σας ταυτότητα και να αναφέρετε τον μοναδικό αριθμό της αίτησής σας, τον οποίο θα έχετε λάβει με sms και e-mail.
  10. Τι είναι τα Ψηφιακά Πιστοποιητικά;
    Ένα ψηφιακό πιστοποιητικό είναι ένα ηλεκτρονικό «διαβατήριο» που επιτρέπει σε ένα φυσικό πρόσωπο, εξυπηρετητή ή οργανισμό να ανταλλάσσει πληροφορίες με ασφάλεια μέσω του διαδικτύου χρησιμοποιώντας την υποδομή δημόσιου κλειδιού (PKI).
    Ένα ψηφιακό πιστοποιητικό παρέχει πληροφορίες αναγνώρισης, είναι ανθεκτικό πλαστογραφία και μπορεί να ελεγχθεί, διότι εκδόθηκε από επίσημο, αξιόπιστο οργανισμό. Το πιστοποιητικό περιέχει το όνομα του κατόχου του πιστοποιητικού, έναν αύξοντα αριθμό, ημερομηνία λήξης, ένα αντίγραφο του δημόσιου κλειδιού του κατόχου του πιστοποιητικού (που χρησιμοποιείται για την κρυπτογράφηση μηνυμάτων και τις ψηφιακές υπογραφές) και την ψηφιακή υπογραφή της Αρχής Πιστοποίησης που εκδίδει το πιστοποιητικό (CA), έτσι ώστε παραλήπτης μπορεί να επαληθεύσει ότι το πιστοποιητικό είναι έγκυρο.

Γραμματείες

  1. Με ποιους κωδικούς μπορεί η Γραμματεία να εισέλθει στο σύστημα;
    Στην Αρχική Σελίδα του δικτυακού τόπου της "Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας", η Γραμματεία θα πρέπει να εισάγει το Όνομα Χρήστη και τον Κωδικό Πρόσβασης που χρησιμοποιούσε για την είσοδό της στο πληροφοριακό σύστημα της "Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου" κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-12.
  2. Είναι δυνατό να δημιουργηθούν νέοι λογαριασμοί χρήστη για την εφαρμογή της Γραμματείας;
    Ναι, ο βασικός λογαριασμός της Γραμματείας θα μπορεί να ξεκινήσει τη δημιουργία νέων χρηστών. Ο κάθε χρήστης που θα δημιουργείται θα έχει το δικό του username και password. Επίσης ο βασικός λογαριασμός θα μπορεί να καθορίζει την κατηγορία αιτήσεων στην οποία θα μπορεί να έχει πρόσβαση ο κάθε χρήστης. Eπιπλέον, θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι λογαριασμοί των χρηστών που δημιούργησε ο βασικός λογαριασμός της Γραμματείας κατά το ακαδημαϊκό έτος 2011-12 για την "Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου".
  3. Η Γραμματεία θα έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας των στοιχείων των προσφερόμενων μεταπτυχιακών προγραμμάτων;
    Ναι, ο χρήστης της Γραμματείας θα πρέπει να ορίσει τον αριθμό των εξαμήνων του κάθε μεταπτυχιακού προγράμματος καθώς και τον αριθμό των φοιτητών που γίνονται δεκτοί κάθε ακαδημαϊκό έτος . Θα μπορεί επιπλέον να απενεργοποιεί κάποιο από τα διαθέσιμα μεταπτυχιακά προγράμματα σε περίπτωση που αυτό πλέον δεν προσφέρεται.
  4. Εντόπισα ένα λάθος σε αίτηση φοιτητή, τι μπορώ να κάνω;
    Μπορείτε να στείλετε την αίτηση πίσω στο φοιτητή για διόρθωση, αναγράφοντας στις παρατηρήσεις που βρίσκεται το λάθος. Εάν το λάθος είναι προφανές, η Γραμματεία έχει τη δυνατότητα επεξεργασίας της αίτησης, ώστε να το διορθώσει χωρίς τη μεσολάβηση του φοιτητή.
  5. Ολοκλήρωσα τον έλεγχο μίας αίτησης. Μπορώ να αναιρέσω την επιλογή μου;
    Ναι, εφόσον η αίτηση δεν έχει παραληφθεί από την εταιρία εκτύπωσης ή δεν έχει αποσταλεί πίσω στο φοιτητή για διορθώσεις.
  6. Σε ποιες περιπτώσεις θα πρέπει να απορρίψω μία αίτηση;
    Μία αίτηση θα πρέπει να απορρίπτεται μόνο στην περίπτωση που ο αιτών δε δικαιούται να λάβει Ακαδημαϊκή Ταυτότητα, δηλαδή σε περίπτωση που δε διατηρεί τη φοιτητική ιδιότητα (π.χ έχει αποφοιτήσει, βρίσκεται σε αναστολή σπουδών, κλπ).

Διευθύνσεις Διοικητικού

  1. Έχω οριστεί Υπεύθυνος για τη Διεύθυνση Διοικητικού. Θα είμαι ο μόνος υπάλληλος με πρόσβαση στην εφαρμογή;
    Όχι, απλά ο Υπεύθυνος της Διεύθυνσης Διοικητικού θα πρέπει πρώτα να ακολουθήσει τη διαδικασία πιστοποίησης στο Πληροφοριακό Σύστημα. Μετά την πιστοποίηση η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στον Υπεύθυνο να δημιουργήσει νέους χρήστες. Ο κάθε χρήστης που θα δημιουργείται θα έχει το δικό του username και password. Επίσης ο χρήστης του κεντρικού λογαριασμού θα μπορεί να καθορίζει για κάθε χρήστη αν θα έχει δικαίωμα ελέγχου αιτήσεων ή/και παράδοσης ταυτοτήτων από σημεία διανομής.
  2. Ολοκλήρωσα τον έλεγχο μίας αίτησης. Μπορώ να αναιρέσω την επιλογή μου;
    Ναι, εφόσον η αίτηση δεν έχει παραληφθεί από την εταιρία εκτύπωσης ή δεν έχει αποσταλεί πίσω στο δικαιούχο για διορθώσεις.
  3. Εντόπισα ένα λάθος σε αίτηση δικαιούχου, τι μπορώ να κάνω;
    Μπορείτε να στείλετε την αίτηση πίσω στο δικαιούχο για διόρθωση, αναγράφοντας στις παρατηρήσεις που βρίσκεται το λάθος. Εάν το λάθος είναι προφανές, έχετε τη δυνατότητα επεξεργασίας της αίτησης, ώστε να το διορθώσετε χωρίς τη μεσολάβηση του δικαιούχου.
  4. Σε ποιες περιπτώσεις θα πρέπει να απορρίψω μία αίτηση;
    Αιτήσεις για Ακαδημαϊκή ταυτότητα δικαιούνται να υποβάλλουν:

    - Οι καθηγητές των Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α., οι λέκτορες των Πανεπιστημίων - Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ), το Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π), το Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό (Ε.Τ.Ε.Π.), οι ερευνητές καθώς και το τακτικό προσωπικό των Α.Ε.Ι., Α.Ε.Α. και ερευνητικών κέντρων/φορέων, που μισθοδοτείται από το οικείο ίδρυμα/ερευνητικό φορέα και περιλαμβάνεται στην απογραφή των υπαλλήλων του δημοσίου.

    Μία αίτηση θα πρέπει να απορρίπτεται μόνο στην περίπτωση που ο αιτών δεν ανήκει σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες.
  5. Τι πρέπει να κάνω με τις βεβαιώσεις παραλαβής των δικαιούχων;
    Κατά την παράδοση μιας ακαδημαϊκής ταυτότητας ή ενός αναγνώστη/εγγραφέα θα πρέπει να εκτυπώνετε την απόδειξη παραλαβής, την οποία θα υπογράφει ο δικαιούχος.
    Θα πρέπει να φυλάσσετε τις βεβαιώσεις παραλαβής των ακαδημαϊκών ταυτοτήτων και των αναγνωστών/εγγραφέων που παραδίδετε καθώς ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα σας ζητείται η αποστολή τους.
  6. Σε ποιες περιπτώσεις θα πρέπει να παραδίδω αναγνώστη/εγγραφέα ακαδημαϊκής ταυτότητας;
    Κάθε δικαιούχος που παραλαμβάνει μία ακαδημαϊκή ταυτότητα δικαιούται να παραλάβει και έναν αναγνώστη/εγγραφέα για τη διαχείριση της κάρτας του.
    Παράδοση δεύτερου αναγνώστη/εγγραφέα ακαδημαϊκής ταυτότητας θα πρέπει να πραγματοποιείται μόνο σε περιπτώσεις απώλειας, κλοπής ή καταστροφής του αναγνώστη/εγγραφέα που είχε παραλάβει αρχικά ο δικαιούχος.
  7. Σε περίπτωση απώλειας πρόσβασης στην κύρια διεύθυνση e-mail που δηλώθηκε κατά την εγγραφή, τι μπορώ να κάνω;
    Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών.
  8. Σε περίπτωση απώλειας του Ονόματος χρήστη ή/και του Κωδικού πρόσβασης τι μπορώ να κάνω;
    Από την ιστοσελίδα εγγραφής μπορείτε να επιλέξετε «Υπενθύμιση Κωδικού Πρόσβασης». Στη συνέχεια αφού πληκτρολογήσετε τη διεύθυνση email που είχατε καταχωρίσει κατά την εγγραφή σας στο σύστημα, θα σας αποσταλεί άμεσα το Όνομα χρήστη σας και ένας νέος Κωδικός πρόσβασης
  9. Τι πρέπει να προσέξω για την ασφάλειά μου;
    Για τη δική σας ασφάλεια σας συνιστούμε να επιλέξετε ένα συνδυασμό από γράμματα (πεζά και κεφαλαία), αριθμούς και σύμβολα για να δημιουργήσετε ένα μοναδικό κωδικό πρόσβασης που δε σχετίζεται με τα προσωπικά σας στοιχεία. Μπορείτε για παράδειγμα να επιλέξτε μια τυχαία λέξη ή φράση και να εισαγάγετε αριθμούς ή σύμβολα στην αρχή, στη μέση και στο τέλος (για παράδειγμα "m1awra1ap3tal0uda"). Η χρήση απλών λέξεων ή φράσεων όπως "password" ή "12345", θα πρέπει να αποφεύγεται. Επίσης, σε περίπτωση που συνδέεστε στο σύστημα από δημόσιο υπολογιστή, βεβαιωθείτε ότι πάντα πατάτε το κουμπί "Αποσύνδεση" πάνω δεξιά στην οθόνη κατά την έξοδό σας και κλείνετε το φυλλομετρητή.
  10. Ποια είναι η διαδικασία μεταβολής στοιχείων της Διεύθυνσης Διοικητικού αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης;
    Μετά την ολοκλήρωση της πιστοποίησης, μπορείτε να προβείτε σε τροποποίηση των δευτερευόντων στοιχείων του λογαριασμού σας (π.χ. Διευθύνσεις e-mail, τηλέφωνο επικοινωνίας, κλπ) επιλέγοντας από την Κεντρική Σελίδα «Στοιχεία Διεύθυνσης».

    Για να προβείτε σε αλλαγή πρωτευόντων στοιχείων του λογαριασμού σας (π.χ. Ονοματεπώνυμο Υπεύθυνου Διεύθυνσης Διοικητικού), θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών.
  11. Πού μπορώ να απευθυνθώ για περαιτέρω βοήθεια;
    Το Γραφείο Αρωγής Χρηστών είναι διαθέσιμο να σας εξυπηρετήσει καθημερινά 9.00-17.00.

Πάροχοι

  1. Ποιοι μπορούν να εγγραφούν ως Πάροχοι Προσφορών;
    Κάθε Ιδιωτική Επιχείρηση, Μη Κυβερνητικός Οργανισμός, Δημόσιος Φορέας ή Διεθνής Φορέας, ο οποίος προσφέρει επιθυμεί να διαθέσει κάποια προσφορά για φοιτητές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, μπορεί να εγγραφεί ως Πάροχος Προσφορών.
  2. Ποια είναι η διαδικασία μεταβολής στοιχείων του Παρόχου Προσφορών πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης;
    Αφού συνδεθείτε με το Όνομα χρήστη και τον Κωδικό πρόσβασης που επιλέξατε κατά την εγγραφή σας, εισέρχεστε στην Κεντρική Σελίδα. Σε αυτήν επιλέγοντας «Στοιχεία Παρόχου», μπορείτε να μεταβάλλετε τα στοιχεία του Παρόχου Προσφορών ή/και του χρήστη. Σε περίπτωση που έχετε ήδη στείλει Βεβαίωση Συμμετοχής μέσω fax είναι απαραίτητο να την εκτυπώσετε εκ νέου και να τη στείλετε στο Γραφείο Αρωγής Χρηστών για να μπορέσει να ολοκληρωθεί ορθά η πιστοποίησή σας.
  3. Σε περίπτωση απώλειας πρόσβασης στην κύρια διεύθυνση e-mail που δηλώθηκε κατά την εγγραφή, τι μπορώ να κάνω;
    Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών.
  4. Σε περίπτωση απώλειας του Ονόματος χρήστη ή/και του Κωδικού πρόσβασης τι μπορώ να κάνω;
    Από την ιστοσελίδα εγγραφής μπορείτε να επιλέξετε «Υπενθύμιση Κωδικού Πρόσβασης». Στη συνέχεια, αφού πληκτρολογήσετε τη διεύθυνση email που είχατε καταχωρίσει κατά την εγγραφή σας στο σύστημα, θα σας αποσταλεί άμεσα το Όνομα χρήστη σας και ένας νέος Κωδικός πρόσβασης.
  5. Ποια είναι η διαδικασία μεταβολής στοιχείων του Παρόχου Προσφορών αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης;
    Μετά την ολοκλήρωση της πιστοποίησης, μπορείτε να προβείτε σε τροποποίηση των δευτερευόντων στοιχείων του λογαριασμού σας (π.χ. Διευθύνσεις e-mail, URL κλπ) επιλέγοντας από την Κεντρική Σελίδα «Στοιχεία Παρόχου».

    Για να προβείτε σε αλλαγή πρωτευόντων στοιχείων του λογαριασμού σας (π.χ. ΔΟΥ, στοιχεία Νόμιμου Εκπροσώπου κλπ), θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Γραφείο Αρωγής Χρηστών.
  6. Τι πρέπει να προσέξω για την ασφάλειά μου;
    Για τη δική σας ασφάλεια σας συνιστούμε να επιλέξετε ένα συνδυασμό από γράμματα, αριθμούς και σύμβολα για να δημιουργήσετε ένα μοναδικό κωδικό πρόσβασης που δε σχετίζεται με τα προσωπικά σας στοιχεία. Μπορείτε για παράδειγμα να επιλέξτε μια τυχαία λέξη ή φράση και να εισαγάγετε αριθμούς ή σύμβολα στην αρχή, στη μέση και στο τέλος (για παράδειγμα "m1awra1ap3tal0uda"). Η χρήση απλών λέξεων ή φράσεων όπως "password" ή "12345", θα πρέπει να αποφεύγεται. Επίσης, σε περίπτωση που συνδέεστε στο σύστημα από δημόσιο υπολογιστή, βεβαιωθείτε ότι πάντα πατάτε το κουμπί "Αποσύνδεση" πάνω δεξιά στην οθόνη κατά την έξοδό σας και κλείνετε το φυλλομετρητή.
  7. Πού μπορώ να απευθυνθώ για περαιτέρω βοήθεια;
    Το Γραφείο Αρωγής Χρηστών είναι διαθέσιμο να σας εξυπηρετήσει καθημερινά 9.00-17.00.
Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας & της Ευρωπαϊκής Ένωσης
01/08/2022

Αναβάθμιση Ακαδημαϊκών Ταυτοτήτων Προσωπικού

Σας ενημερώνουμε ότι λόγω αναβάθμισης της ακαδημαϊκής ταυτότητας με chip νεότερης τεχνολογίας, οι ακαδημαϊκές ταυτότητες προσωπικού που θα εκδίδονται στο μεταβατικό στάδιο δεν θα περιέχουν chip και επομένως και δυνατότητα ενσωμάτωσης ψηφιακών πιστοποιητικών. Μόλις ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για την παραγωγή των αναβαθμισμένων ακαδημαϊκών ταυτοτήτων, οι δικαιούχοι θα έχουν τη δυνατότητα να αντικαταστήσουν τις παλαιού τύπου ταυτότητές τους.

14/10/2021

Ψηφιακή Μορφή Ακαδημαϊκών Ταυτοτήτων

Σας ενημερώνουμε ότι από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 οι Ακαδημαϊκές Ταυτότητες των φοιτητών διατίθενται και σε ψηφιακή μορφή μέσω της λήψης αρχείου PKPASS για Android και Apple συσκευές. Διευκρινίζεται ότι για την πλήρη αξιοποίηση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας, απαιτείται η παραλαβή της σε φυσική μορφή από το σημείο διανομής που έχετε επιλέξει.

01/10/2021

Αναβάθμιση Ακαδημαϊκών Ταυτοτήτων Φοιτητών

Σας ενημερώνουμε ότι από το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, στο πλαίσιο της Πράξης «Επέκταση Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα 2014-2020» θα εκδίδονται νέες Ακαδημαϊκές Ταυτότητες ανέπαφης τεχνολογίας. Μέχρι την ολοκλήρωση της αναβάθμισης, θα συνεχιστεί η διανομή των υφιστάμενων Ακαδημαϊκών Ταυτοτήτων, οι οποίες θα αντικατασταθούν μέσω διαδικασίας που θα καθοριστεί σε εύλογο χρονικό διάστημα.